Роль інформаційних технологій та систем в ресторанному бізнесіСторінка

Інформатизація в області управління господарською діяльністю ресторанного комплексу здійснюється з метою підвищення продуктивності праці працівників за рахунок зниження вартості ресторанних послуг, а також підвищення кваліфікації і професійних знань фахівців.

Інформаційні технології (ІТ) - це системно організована для вирішення завдань управління сукупність методів і засобів реалізації операцій, збору, реєстрації, передачі, накопичення, пошуку, обробки і захисту інформації на базі застосування розвиненого програмного забезпечення, використання засобів обчислювальної техніки і зв'язку, а також способів, за допомогою яких, інформація надається тим, хто її потребує.

Інформаційні технології в даний час можна класифікувати за рядом ознак, зокрема: способом реалізації в інформаційній системі, ступенем охоплення завдань управління, класами здійснюваних технологічних операцій, типом призначеного для користувача інтерфейсу, варіантами використання мережі ЕОМ і т.п.

Управління пов'язане з обміном інформації між компонентами системи, а також системи з навколишнім середовищем. В процесі управління отримують зведення про стан системи в кожен момент часу, про досягнення (або не досягнення) заданої мети з тим, щоб впливати на систему і забезпечити виконання управлінських рішень.

Автоматизована інформаційна система - сукупність інформації, економіко-математичних методів і моделей, технічних, програмних, технологічних засобів і фахівців, призначена для обробки інформації та ухвалення управлінських рішень.

Таким чином, інформаційну систему (ІС) можна визначити з технічної точки зору, як набір взаємопов'язаних компонентів, які збирають, обробляють, зберігають і розподіляють інформацію, яка необхідна для ухвалення рішень і управління ресторанним комплексом. Окрім цього, інформаційні системи можуть також допомагати менеджерам проводити аналіз проблеми, дають можливість аналізувати комплексні предмети і створювати нові послуги. ІС містять інформацію про контрагентів, місця і предмети усередині ресторанного комплексу або в навколишньому середовищі.

Всі види інформації, які необхідні для управління ресторанним комплексом, складають ІС. Система управління і система інформації на будь-якому рівні управління взаємопов'язані і взаємозалежні. Управління без інформації неможливе.

Три процеси в ІС використовуються для збору інформації, якої потребують ресторанні комплекси для ухвалення рішень, управління, аналізу проблем і виробництва нових ресторанних послуг - це введення, обробка і виведення. В процесі введення фіксуються неперевірені відомості усередині ресторанного комплексу або із зовнішнього оточення. В процесі опрацьовування цей сирий матеріал стає структурованим. На стадії виведення опрацьовані дані передаються службам, які безпосередньо ними користуються.

Хоча комп'ютерні ІС використовують комп'ютерні технології, щоб обробити неперевірені відомості у значущу інформацію, існує відчутна відмінність між комп'ютером і комп'ютерною програмою, з одного боку, і ІС - з іншого. Комп'ютери забезпечують устаткування для зберігання і виготовлення інформації. Комп'ютерні програми, або програмне забезпечення, призначені для обробки інформації і управління роботою комп'ютерів. Але комп'ютери є тільки частиною ІС.

Таким чином, комп'ютери і програми - це лише інструменти і матеріали, які спрощують і підвищують ефективність роботи ІС. Щоб представити ІС, потрібно зрозуміти проблеми, для яких вони розроблені, визначити їх структуру, процеси, які відбуваються у внутрішньому і зовнішньому середовищі ресторанного комплексу. Сьогоднішні менеджери повинні об'єднувати комп'ютерні технології з ІС готельного комплексу.

Із зростанням технічної потужності ІТ комп'ютери почали не просто полегшувати роботу людини, а дозволяють виконувати те, що без ІТ було неможливим. У зв'язку з тим, що менеджерові доведеться ухвалювати рішення в умовах високого ступеня невизначеності і ризику, нові можливості ІС дуже швидко починають знаходити застосування у бізнесі.

Кажучи про «нові» можливості ІС в управлінні, справедливіше називати деякі з них новими тільки для нас. Наприклад, системи підтримки ухвалення рішень вже більше двох десятиліть використовуються у розвинених країнах, але поки що не набули широкого поширення у наший країні.

Стратегічна мета ІТ - сприяти управлінню ресторанним комплексом, реагувати на динаміку ринку, створювати, підтримувати і заглиблювати конкурентні переваги. Виконання цього завдання вимагає побудови інформаційно-технологічних систем, які мають наступні атрибути:

а) максимальна доступність (кожна людина може дістати доступ до ІТ ресурсів у будь-який час і з будь-якого місця);

б) будь-який інформаційний об'єкт повинен бути доступний одночасно багатьом;

в) маневреність прикладних програм (необхідний перехід до мережної архітектури, яка приводить до серйозних змін в організації і роботі ІТ-відділів).

Створено за допомогою Webnode
Створіть власний вебсайт безкоштовно! Цей сайт створено з допомогою Webnode. Створіть свій власний сайт безкоштовно вже сьогодні! Розпочати